Bij de verkoop van constructies die gebouwd werden voor het jaar 2001, dient er vanaf eind 2022 een asbestattest te worden opgemaakt volgens het inspectieprotocol van de OVAM.
Over dit onderwerp organiseerde TAUW op 29 maart een webinar, waar maar liefst meer dan 120 deelnemers aanwezig waren!
Wat houdt een asbestattest juist in? Vanaf wanneer wordt het asbestattest verplicht? Hoelang duurt het verkrijgen van een asbestattest? Wat indien asbest wordt aangetroffen tijdens uw bouwproject? Deze vragen en meer beantwoordden Stefaan De Vlieghere, project manager Asbest- en sloopinventarisatie bij TAUW België NV en Steven De Keyser, medewerker Asbestafbouwbeleid bij OVAM tijdens het webinar aan de hand van een duidelijke presentatie.
Als u de opname van het webinar wenst, aarzel dan niet om contact op te nemen via het E-mail: stefaan.devlieghere@tauw.com
Ook zijn er intussen, op 22 april, nieuwe Ministeriële Besluiten aangekondigd in het Belgisch Staatsblad, namelijk het inspectieprotocol asbestinventarisatie en het certificatiereglement asbest. Hiermee is het asbestattest officieel in werking getreden.
Maar wat u juist weten over dit nieuwe asbestattest? Hieronder lichten we 4 zaken toe die u moet weten.
TAUW is u graag ter dienst voor het opmaak van uw asbestattest en waar nodig het verder beheer van uw asbestproblematiek.
Leg uw vraagstuk voor aan onze experts, wij adviseren graag.